piątek, 8 listopada 2013

Palenie & lifestyle

Jeśli uważasz, że i tak nie chce Ci się tego czytać przewiń do końca -> i obejrzyj kreskówkę Organ Story - nie tylko dla palaczy

Mam wielu znajomych, którzy palą i jakby ich zapytać czy zdają sobie sprawę z konsekwencji palenia? -  oczywiście, zdają, znają, już wielokrotnie ktoś ich poinformował.
 Nie mam zamiaru tu nikogo potępiać. Wiem tak samo jak i oni, że przyzwyczajenie to druga natura człowieka, dlatego, pomimo świadomości, nie planują rzucać palenia.


Z jednej strony akcje plakatowe raczej nie są "szaleńczo" przekonujące, do ludzi nie trafiają argumenty "lekkie", które nie przemawiające do wyobraźni :


" mogę niszczyć siebie - i co komu do tego? "

 http://www.we-dwoje.pl/files/Image/art_bonus_oryg/we_dwoje_9_15690.jpg
" przecież nie palę przy dzieciaciach, jak sobie zakurzę to na balkonie / zewnątrz "

http://media.radio.lublin.pl/images/news/57000/00000000056700001.jpghttp://www.wsse.waw.pl/UserFiles/ostroleka/Image/OZ_plakat_pale_wiec_smierdze.jpghttp://www.psse.stargard.com.pl/jpg/zdrowie/papierosy4.jpg

tych to nawet komentować mi się nie chce - dla prawdziwego palacza są śmieszne

Z drugiej - akcje wręcz uderzające naturalizmem, bez ogródek pokazujące, co niesie ze sobą skład papierosów i jakie są tego efekty w organizmie ( np. tutaj : ciało palacza ) z oczywistych względów nie zmienią nikogo poglądów : 
  • a) "przecież mnie to nie dotyczy" - nie widzę u siebie powolnych zmian, bo przecież nikt nie budzi się po jednej nocy z kataraktą w oku   
  • b) "na coś trzeba umrzeć"

Prawda i ja się z nikim kłócić nie będę, po prostu ujął mnie dziś ten filmik "Organ Story" . Warty obejrzenia, niekoniecznie tylko dla palaczy, dla każdego, kto powinien zadbać o swój styl życia - polecam poświęcić te 4 minuty. 


4 komentarze:

  1. Plakatem "Papierosy są do dupy" zachwycałam się w gimnazjum, tam też zobaczyłam go po raz pierwszy na kółku polonistycznym.
    Nadal, może z sentymentu do młodości mej :-)), uważam, że ktoś miał, mimo wszystko, dobry pomysł.

    Jednakże takie akcje są, nie czarujmy się, mało przekonujące. To jednak bardzo silne uzależnienie i potrzeba naprawdę silnego bodźca lub... silnej woli i powiedzenia sobie "szkoda mi więcej kasy" :)

    Ale... może...terapia szokowa w postaci wizyty w prosektorium... i porównanie płuc 20-letniego palacza i niepalącego odniosłaby jakiś wymierny skutek (chociaż pewnie dla zobrazowania palacz musiałby meić 40-lat, niepalący 70 ;))?

    Ten filmik, który wstawiłaś działa na Ciebie, bo nie palisz :) Na palącego wpływa tak jak wszystkie wstawki "motywujące" na demotach: "Tak, mogę, zrobię to, prawda, jestem silna/y, no to od jutra zmieniam swoje życie" :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Palenie papierosów nie jest w żadne sposób fajne i nawet trzeba przyznać, że moda na nikotynę minęła bezpowrotnie. Bardzo ważnym jest teraz, aby osoby które palą pozbyły się tego nałogu. Dla takich osób bardzo pomocna jest metoda https://allencarr.pl która pozwala bardzo skutecznie zerwać z uzależnieniem od nikotyny.

    OdpowiedzUsuń